Afspraken wijzigen & No-show beleid

Kun je een afspraak niet nakomen? Het kan natuurlijk voorkomen dat je verhinderd bent. Laat het ons in dat geval zo snel mogelijk weten. Afspraken die niet door kunnen gaan, dienen uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch te worden afgezegd of verplaatst.

Waarom tijdig afmelden belangrijk is

Voor iedere afspraak reserveren wij speciaal tijd in onze agenda. Wanneer je zonder afmelding niet verschijnt, blijft deze tijd ongebruikt, terwijl een andere patiënt geholpen had kunnen worden. Daarom hanteren wij een no-show beleid.

No-show en te laat afmelden

Wanneer een afspraak niet tijdig wordt afgezegd (minimaal 24 uur van tevoren), zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

De hoogte van de kosten is afhankelijk van de geplande behandeltijd:

  • Bij een korte controle of reiniging rekenen wij een vast tarief.

  • Bij langere of specialistische behandelingen (bijvoorbeeld een kroon- of wortelkanaalbehandeling) kunnen de kosten hoger zijn.

Let op: Verschijn je niet op je afspraak zonder afmelding, dan brengen wij de volledige gereserveerde behandeltijd in rekening.

Overmacht

Wij begrijpen dat zich onverwachte situaties kunnen voordoen. In geval van ziekte of een noodgeval bekijken wij per situatie of de no-show regeling van toepassing is.

Afspraak wijzigen?

Bel ons via 0412 – 639 722 of mail ons via oss@tandarts-steenbergen.nl Wij helpen je graag met het verplaatsen van je afspraak.

Help ons onze planning soepel te laten verlopen en geef wijzigingen altijd tijdig door. Zo kunnen wij jou én andere patiënten zo goed mogelijk van dienst zijn.